Salam mesra dari saya.Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.Saya hanya insan biasa yang banyak khilaf,jika ada yang terkurang tegurlah :) Sebarang post disini adalah hasil pemikiran saya sendiri,jika ada yang saya ambil dari sumber berkaitan,akan saya nyatakan.Sekian.

Tujuan Hidup

Assalamualaikum..

Saya bukanlah seorang yang bijak pandai dan saja bukan juga orang yang berjaya.Diri ini banyak kelemahan dan kekhilafan.Kalaulah Allah S.W.T buka aib saya,habislah saya,tak keluar rumah.Itulah sebab kenapa Allah S.W.T menutup aib kita dan juga orang lain.Berbalik kepada tajuk entry,apa tujuan kita hidup didunia ini?Sama-sama fikirkan..

Sebagai umat Islam,saya sedar yang saya hidup didunia ini untuk beramal,untuk bekalan akhirat saya.Namun,seperti yang selalu saya katakan,saya hanya manusia biasa yang tak lari dari membuat kesalahan.Kadang-kadang saya lebih mengejar dunia,Allahurabbi.Maafkanlah hambaMu Ya Allah.

KIta selalu fikir kita muda,lambat lagi nak meninggal dunia,ada banyak masa lagi.Kita seharusnya sedar bahawa ajal tak mengenal usia,kesihatan dan keadaan.Tengoklah berapa orang daripada kita pada hari ini mengadapNya pada usia yang muda?Fikir balik jika kita masih fikir yang kita masih punyai masa untuk kembali pada keadaan yang sepatutnya.Untuk bertaubat kepadaNya,memohon keampunanNya.

Cubalah ubah tujuan hidup kita selari dengan kehendak agama,inshaAllah kita akan berjaya di dunia dan akhirat.Dianjurkan setiap malam,kita minta maaf dengan semua orang dan maafkan semua orang,biar kita tidur dalam keadaan yang baik.Mana tahu kita akan mengadapNya dalam tidur kita.Sebolehnya pula,solat sunat taubat la sentiasa,minta keampunanNya.Sekurang-kurangnya menyesali dosa-dosa kita seharian...Wallahu a'lam..Semoga kita dapat menjadi hambaNya yang selalu berada dalam redhaNya..Amin Ya Rabb.. #MoodSedih

No comments:

Post a Comment