Salam mesra dari saya.Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.Saya hanya insan biasa yang banyak khilaf,jika ada yang terkurang tegurlah :) Sebarang post disini adalah hasil pemikiran saya sendiri,jika ada yang saya ambil dari sumber berkaitan,akan saya nyatakan.Sekian.

Aku Seorang Pendosa

Assalamualaikum..

Dalam berpesan-pesanan,saya jua tak lari dari salah dan silap.Ini saya amat amat akui.Kadang-kadang perkara yang saya nasihati adalah perkara yang pernah rasai sendiri.Itu sebab mengapa saya mudah memahami perasaan seseorang yang berbuat demikian.Pengalaman adalah guru yang sangat baik.

Hampir setiap hari ada proses tegur-menegur dan setiap hari jugalah saya berbuat dosa.Samada melalui lisan,perbuatan dan hati.Kenapa saya masih menasihati anda?Kerana dalam menasihati orang lain,saya juga menasihati diri saya sendiri jua.Satu pesanan yang ditulis setiap hari,diperingati setiap hati inshaAllah akan nampak keberkesanannya lama-kelamaan.Nasihat yang diberi adalah bukan untuk mengajar,bukan untuk menunjukkan saya lebih tahu tetapi sebagai satu perkongsian dan jika sesuai boleh lah dibuat panduan untuk kebaikan bersama.

Oleh itu,saya berharap,jika saya ada kesalahan dan khilaf sepanjang perjalanan hidup saya termasuklah dalam penulisan,mohon ditegur.InshaAllah saya akan memerimanya dengan hati terbuka.Harus diingat juga bahawa ada bezanya antara menasihati,mengaibkan dan mencari.Semoga kita selalu dalam keredhaanNya.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment