Salam mesra dari saya.Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.Saya hanya insan biasa yang banyak khilaf,jika ada yang terkurang tegurlah :) Sebarang post disini adalah hasil pemikiran saya sendiri,jika ada yang saya ambil dari sumber berkaitan,akan saya nyatakan.Sekian.

Haruskah Media?

   Kita selalu melihat artis kita sekarang,masalah peribadi pun dimediakan,apakah yang mereka rasa?Rancangan TV pulak tidak habis-habis mengorek cerita peribadi artis-artis kita bagai tiada idea lain yang lebih baik.Nak contoh rancangan?Tidak perlu rasanya,nanti lain pula jadinya artikel ni,tak nak 'mention'.Para pembaca akan dapat mengetahuinya.

   Kini,hangat seorang artis yang ada krisis dengan maknya.Apa nak jadi,siap buat sidang media lagi?Hal keluarga,bincang baik-baik,bincang elok-elok kan lebih baik?Sekali lagi,tak perlu 'mention'.Apa yang hendak disampaikan adalah pengajaran darinya.

   Kita,diri kita pernah tak berfikir,betapa banyak aib kita yang Allah tutup dari tatapan manusia?Pernah fikir semua itu?Agak-agak  apa akan jadi jika semua aib itu terbongkar?Takkah malu kita nanti.Lepas berfikir tu,fikir balik,nak kah kita sebar aib kita?Saya yakin lagi pasti takkan ada yang sanggup menyebarkan aib diri kita sendiri.

   Sekadar pendapat peribadi,berbalahan dalam keluarga,krisis kekeluargaan itu adalah satu aib bagi kita.Apa yang orang akan fikir tentang kita jika mereka tahu yang kita ada masalah keluarga?Biasalah manusia,mungkin yang akan anggap anda tak bertanggungjawab,tak prihatin,jahat dan sebagainya.Saya tak kata mesti tapi berkemungkinan.Kena faham tu. :)

   Jadi,apa keperluan hal peribadi kita dihebohkan di media?Perselisihan faham dengan mak sendiri pun nak masuk TV?Tak fikirkah,malu mak awak nanti.Fikirlah.Fikirlah.Fikirlah.Kita artis pun,jangan lah sampai hal peribadi pun nak dihebohkan.Artis lain ada je yang boleh selesaikan masalah tanpa ada bantuan media?

    Atau adakah sekadar jalan meraih populariti?Fikir dan tanggung sendiri okay.Hahaha. :)


No comments:

Post a Comment