Salam mesra dari saya.Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.Saya hanya insan biasa yang banyak khilaf,jika ada yang terkurang tegurlah :) Sebarang post disini adalah hasil pemikiran saya sendiri,jika ada yang saya ambil dari sumber berkaitan,akan saya nyatakan.Sekian.

Cinta

Sebagai seorang insan biasa kita ingin disayangi dan juga ingin menyayangi.Rasa ini ditafsirkan sebagai satu perkataan iaitu cinta.Hakikatnya,tiada siapa yang mampu memberi apa itu definisi cinta yang tepat kerana semestinya setiap orang mempunyai pandangan yang tersendiri tentang cinta.Sesungguhnya cinta yang hakiki adalah cinta kepada Ilahi.

Berapa ramai yang sedang dilamun cinta sekarang ni?Jika ditanya pasti ramai yang mempunyai pengalaman dan sejarah dalam percintaan.Putus cinta,cinta tak berbalas,cinta sampai ke jinjang pelamin-kisah cinta yang seringkali kita dengar.Cinta sebenarnya satu ujian buat kita.Ujian kesetiaan,ujian kejujuran dan ujian penantian.Pernahkah dengar kisah cinta yang mana kedua-dua pihak memendam rasa cinta mereka tetapi akhirnya mereka bersama jua?Pernahkah juga mendengar kisah cinta yang bercinta bertahun tetapi pada akhirnya masing-masing membawa haluan yang mana bermaksud mereka berpisah jua?Saya yakin anda pernah mendengarnya.

Begitulah indahnya takdir Ilahi.Kita tidak mengetahui samada kita ada jodoh didunia ini ataupun tidak kerana ajal tidak menunggu kita bertemu dengan jodoh kita dahulu baharulah ianya akan menyapa.Jika kita ada jodoh,tahukah kita siapa jodoh kita?Kita tidak akan tahu selagi belum berlangsungnya akad nikah.Sebuah percintaan yang disirami perkahwinan akan membuatkan cinta itu lebih indah.Yang dulunya haram sekarang tidak lagi malah memperoleh pahala lagi.Taknak ke?Hehe

Cinta kepada Ilahi adalah cinta yang tiada tandingannya.Cintailah orang yang anda cintai kerana Allah S.W.T.InshaAllah itu adalah yang terbaik.

No comments:

Post a Comment